۲۲ مهر ۱۳۸۶، ۱۱:۳۶

90 درصد نابینایان عضو جامعه نابینایان کرج نیستند

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جامعه نابینایان غرب استان تهران گفت: در حال حاضر تنها 400 نفر معادل 10 درصد نابینایان غرب استان تهران عضو جامعه نابینایان هستند.

صمد نیک روان در گفتگو با خبرنگارمهر اظهار داشت: پراکندگی شهرهای تحت پوشش، بعد مسافت و بی اطلاعی نابینایان از وجود یک نهاد حمایت کننده علت عدم عضویت 90 درصد نابینایان در این جامعه است و به همین منظور لازم است برای پیگیری امور مربوط به نابینایان دفاتر و نمایندگی این ادارات در شهرهای تحت پوشش تشکیل شود.

وی افزود: حمایت مالی، آموزشی، پیگیری برای رفع مشکلات نابینایان و برگزاری اردوهای تفریحی از جمله وظایف تعریف شده برای این انجمن است به نحوی که طی دوره تابستان کلاس های مختلفی از جمله کامپیوتر، زبان، انگلیسی، اسپرانتو، مهارت های اولیه و مدیریت خانواده ویژه بانوان و... همچنین اعزام 140 نفر از نابینایان به بابلسر و مشهد از اقدامات این جامعه بوده است.

رئیس جامعه نابینایان غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 خانواده عضو جامعه نابینایان تحت پوشش حمایت های مالی این جامعه هستند که به مناسبت های مختلف بین این افراد ارزاق و کالا توزیع می شود.

نیک روان مشکل اصلی نابینایان را نبود شغل عنوان کرد و یادآورشد: عدم اشتغال به کار نابینایان مشکلات تامین معیشت، مسکن و ... را به دنبال دارد و این در حالیست که توانمندی این افراد در برخی مسائل به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون افراد نابینایی در این مجموعه هستند که علاوه بر تسلط بر برنامه نویسی و علم کامپیوتر قادر به تدریس این علم هستند.

رئیس جامعه نابینایان بیان کرد: کرج بیشترین آمار قبولی دانشگاه و تحصیلکرده دانشگاهی را نسبت به دیگر استان ها داراست و مسئولان نیز با در نظر گرفتن قانون سه درصد به کارگیری معلولان و با بررسی توانمندی های نابینایان، می توانند این افراد را در بخش های مشاوره ای، حقوقی و قضایی و حتی در پایین ترین سطح سوادی نیز به عنوان اپراتور ادارات به کار بگیرند.

وی از کلیه نابینایان و کم بینایان غرب استان تهران خواست تا جهت ساماندهی و رفع مشکلات خود و بروز توانمندی ها و استعدادهای خود با مراجعه به دفتر این انجمن واقع در بلوار امامزاده حسن، طبقه فوقانی رستوران پارسیان مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 2245432 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 567826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha